Стихове за родината - Елица Ангелова

РОДИНА

Когато тръгвах от България,
между багажа приютих
Букварчето на дъщеря ми
и томче с приказки добри.

Сега в далечната страна
тя учи чуждата история,
но вечер всички у дома
на родния език говорим.

И глeдам с тръпнещо сърце
Букварчето си как отваря
и тихо срича: А, Бе, Ве...
И знам, че чува я България


АЗ ВЯРВАМ...

Измерват те. И в длани те побират...
Но аз не мога - малка съм, Родино.
Единствено те чувствам и разбирам
и искам, и се моля да те има.

Сега е трудно време. Изнемогваш.
Предават те чедата ти неверни.
Но ти мълчиш. И в миналото ровиш,
и търсиш знамената съхранени.

Бунтовната ти кръв кипи потайно.
Мъжете ти един ден пак ще скочат -
посока вярна ще ти начертаят
и координатите ще бъдат точни...


ВРЕМЕТО ПОВЕЛЯВА

Прииждат чужденци, купуват къщи -
във малки, изоставени села.
И бавно там животът се завръща.
(Изглежда, че е хубаво това.)

Продават се земите ти, Родино,
и сякаш ти откъсват жива плът.
Но знаеш, че стопаните заминаха -
в пръстта ти само плевели растат.

Кои са свои и кои са чужди?! -
Объркана, смутена питаш днес.
На тези, дето идват да се трудят,
подай, Родино, двете си ръце.

Но, ако някой идва да те граби,
бъди нащрек, мъжете си сбери -
спомни годините на мощ и храброст
и славното си име възцари


СЪЛЗИЦА

Един баща детето си заклал.
Момиче изнасилили, убили.
Дечица малтретирали без жал...
В душите само ужас се налива.

И питам се: как този мой народ
все повече духовно се изражда?
Загубил вяра в по-добър живот,
с безсилна злоба себе си наказва.

Владетели на нашите съдби -
управници, държавници, водачи...
Дано поне за миг ви заболи -
сърцата ви сълзица да изплачат.


НЕ СЪМ БЕГЛЕЦ

Не съм беглец. И ти добре го знаеш -
(сама отвори всичките врати).
Родино моя, майчице България,
с попътен вятър ме благослови.

Ще скитам по света - като сираче.
Не знам какъв ще бъде моят ден...

Едно парче от твоята погача
оставям тук - за другите след мен.

Популярни публикации от този блог

Балада за комуниста – Веселин Андреев

Тихият дон – филм 1957-58 год.

Песни за една страна – Испанска хроника