Крум Кюлявков – Послушах дявола

Крум Кюлявков

Послушах дявола


Веднъж такъв ми падна случай -
сам дявола да ми е гост.
Нали съм млад,
нали съм прост,
поисках аз (тоест помолих)
той на акъл да ме научи.
- Какво ли ще те уча? - казва.
- Едно помни!
Бъди смирен.
Не бивай нивга разярен.
Не ритай срещу ръжен -
даже втелясвай се и се прозявай.
Директор видиш ли - стани.
Милионер - ръка целувай.
Пред мъдрите пък не мъдрувай,
на глупавите ум не давай
и с всичките се съгласявай.
Тоз каже - да.
Ти: да, да, да!
А онзи отсече ли: не -
ти подир него: не, не, не!
Бъди от принципи свободен
и плюй на всяка свобода.
За лев направиш комплимент -
за двеста лева ставаш годен.

Послушах дявола и на -
сега съм в нашата страна
аз най-щастливият човек.
И всичко ми върви - да,
да - като по вода.

Крум Кюлявков, 1941 г.

Популярни публикации от този блог

Балада за комуниста – Веселин Андреев

Горящото сърце на Данко – Максим Горки

Българи воювали в редовете на съветската армия – втора част