Блус за параноята на Джон Бърч – Боб Дилън


Джоузеф Маккарти и Рой Кон организатори на „ловът на вещици“ в САЩ след Втората световна война, съсипали живота или прогонили не един американски гражданин.

БЛУС ЗА ПАРАНОЯТА НА ДЖОН БЪРЧ

Бях разтревожен, бях наплашен,
светът изглеждаше ми страшен,
защото знаех идват комунисти
отвред - по земни
и въздушни писти.
Не, нямах никакъв покой.

От страх какви са и кои са
аз в групата на Джон Бърч се записах.
Получих тайна членска карта
и тръгнах - ето ме на старта -
сега съм истински бърчист.
Пазете се, червени!

Приех на Хитлер всичките идеи,
какво че е убивал някога евреи,
какво от туй, че бил фашист,
нали не казва никой, че е комунист?
Това е важното...

И тъй започнах с настървение
да търся врагове червени.
Щом стана гледам под кревата,
надничам бързо зад вратата.
Не ги намирам...

Претърсих долу, търсих горе,
зад умивалници, по коридори,
и в долапи гледах и в комини,
под канапета, зад картини.
Но бяха се измъкнали...

Седях си в къщи по пантофи и по риза
и изведнъж се сетих - в телевизора!
Но не... Усетих болки в ставите и вените,
разбира се, виновни са червените!
От тях е всичко...

Напуснах службата си - нощ и ден
да търся хитро скрит червен.
На Шерлок Холмс си името смених
и скоро след това открих
черти червени в нашето американско знаме.
О, ужас...

В библиотеки книги сбрах грамада,
за да се изгорят на клада,
проучих своите познати и роднини -
съмнителни открих с дузини
и само два процента - все бърчисти -
бяха чисти...

Успях с проучвания да открия,
че Айзенхауер е шпионин на Русия
и Линкълн, също Рузвелт,
че и други, напразно смятани
за хора със заслуги.

Какво ще правя само че накрая,
когато всичко разузная?
Сега седя и се проучвам сам,
какъв съм точно може би не знам.
Дано да не открия нещо... мили боже!

Боб Дилън

Популярни публикации от този блог

Балада за комуниста – Веселин Андреев

Песни за една страна – Испанска хроника

Българи воювали в редовете на съветската армия – първа част