Януарско послание до Владимир Илич - Владимир Башев

"Портрет В. И. Ленина", Кузма Петров-Водкин, 1934г.

Януарско послание до Владимир Илич


Аз се уча да мисля.
След като знам да чета и пиша,
след като знам да обичам и вярвам,
след като времето ме попита:
- Мислиш ли?
Аз се уча да мисля.
Вместо мен мислеше друг.
Слушах
умуването му властно.
Слушах смутен и не свой
вместо мен
да решава той.
Да решава той.
Беше лесно и страшно!

Аз се уча да мисля.
Скъпи Владимир Илич,
аз се уча да мисля сам.
Може би мисля глупаво,
може би - още слабо.
Искам
всичко, което започвам да знам,
да откривам
и да изстрадвам сам.
Дело трудно и сладко!
Аз се уча да мисля.
Аз се ровя
в сложните формули
на заслугите
и на славата -
освобождавам свитите пориви,
да отидат на работа.
Пускам ги като птици -
да придадат крила
на подпори и жици,
лостове и длета.
Пускам цяло ято,
това ято дължа
на любовта, на която
принадлежа.
Аз се уча да мисля.
Скъпи Владимир Илич,
аз се уча да мисля!
Чувствам,
че и другите хора мислят.
Чувам,
как и другите хора мислят!
Мислят сивите каменни къщи.
Мислят белите домове.
Мислят уличките ни къси.
Мислят дългите ветрове.
Мислят вчерашните дървета.
Мислят утрешните листа.
И от зимния мраз отнета,
идва истинска пролетта.

Ей - зелените и основи
се подадоха над леда.
Ний сме вече съвсем готови
да я имаме за съдба!

Владимир Башев

Популярни публикации от този блог

Балада за комуниста – Веселин Андреев

Песни за една страна – Испанска хроника

Тихият дон – филм 1957-58 год.